Pages

Search This Blog

Monday, October 8, 2012

Penebangan pokok serta pembersihan julai 2012

Pada bulan julai yang lalu, projek fasa 1 bermula. aku mula mencari-cari backhoe untuk membersihkan kawasan tanahku ini. Malangnya Backhoe tidak mampu untuk menolak pokok-pokok yang besar. kemudian aku mencari excubator, kerana aku tahu kemampuan jentera ini untuk menjalankan tugasnya. setelah mencari aku berjaya menemui pemandu excubator ini tetapi dek kerana kos yang tinggi maka aku terpaksa stop dahulu cadangan untuk membersihkan tanahku ni...
Alahamdulillah, aku telah berjaya mencari jalan penyelesaian, dengan bantuan adik iparku beliau telah mencari orang Asli yang pandai menebang pokok dengan kadar ubah yang murah sahaja. Aku telah berjaya mengurangkan kos dalam proses pembersihan kali ini.
hanya tunggu masa yang sesuai untuk membakar






kayu yang telah dipotong disusun untuk dibakar

Kawasan yang telah dibakar. pada masa akan datang aku akan mengupah backhoe untuk meratakan tanah serta membersihkan kawasan semak-semak yang masih terdapat pada tanahku ini.

No comments:

Post a Comment